Weekend på Rudehøj

Det er søndag aften og jeg sidder på mit værelse og er rigtig træt. Men jeg er træt på en god måde! Weekenden har jeg tilbragt på Rudehøj, hvor vi blev udfordret på alle mulige områder. Vi var kun omkring 15 elever i weekenden, men sammen med Kim og Jørgen, som havde vagt, var det en super fed weekend! Det hele startede fredag med en tur til Tyskland for at købe slik og sodavand ind til weekenden. I auditoriet blev der set film og råhygget med lækkerierne fra grænsekiosken. Lørdag eftermiddag pakkede vi sovepose, liggeunderlag og det mest nødvendige til en overnatning i det fri. Vi cyklede et par kilometer væk fra skolen ud i en skov, hvor vi skulle overnatte i shelters og lave lækkert mad over bål. Der manglede ingen ting, lækkert mad over bål, sodavand, chips, slik, venner, bålhygge og... Nå jo, der manglede jo lige et toilet. Der var ikke noget toilet ude i skoven, så det foregik på den mest primitive måde bag et træ. Jeg var dog snedig og sammen med en anden, tog jeg hjem, da der skulle vaskes store gryder op, og gik på toilet. Så kunne jeg lige klare natten i skoven. Vi havde en rigtig hyggelig aften, de kloge spejdere siger, at man skal sove i mindst muligt tøj i soveposen for at holde varmen. Så det gjorde vi, en nattrøje og så ned i soveposen i shelteret. Jeg sov overraskende godt, men man sover aldrig særlig længe ude i det fri. Jeg tror klokken var omkring 8 da vi vågnede. Bålet blev hurtigt tændt op, og der blev gjort klar til en omgang bål-brunch. Jeg havde aldrig forestillet mig, at man kunne lave brunch over bål, men jeg blev positiv overrasket. Bacon, æg, pandekager, brød osv. Det hele blev lavet over bålet, og der var rigeligt mad til alle. Da vi havde spist og pakket sammen, tog vi kort tilbage på skolen for at tage badetøj på.

Søndag middag og eftermiddag foregik nemlig ude ved stranden, hvor de havde arrangeret, at Henning kom med hans Speedbåd og en tube. Cykelturen var rimelig lang, men der var lækkert ude på havnen. Det første hold blev sendt af sted ud på vandet med Henning. Det så mega fedt ud, og jeg ventede i spænding på, at det blev min tur. Imens skulle jeg lige have en våddragt på – nøj hvor er det svært at få sådan en tætsiddende dragt på. Men det gik, og med badesko og badedragt på var jeg super klar! Ude på vandet blev der givet den gas! Vi kom to og to ud på tuben, hvor vi bare skulle holde fast, så godt som vi nu kunne. Jo længere tid der gik mellem vi røg af, jo vildere blev det. Vi fløj begge ud til den ene side, så det eneste der var på tuben, var vores hænder, som kæmpede for at holde fast. Det var vildt fedt og adrenalinet kørte rundt i kroppen. Fordi vi var mega gode, fik vi lige en ekstra tur. Det var awesome! Inde på land var der pastasalat til de sultende. Og ellers gik turen bare lige så stille hjemad. Trods den lange cykeltur var humøret højt efter en fed eftermiddag. Weekenden sluttede af med en dejlig lækker aftensmad med pomfritter og masser af kød.

Jeg ligger udmattet i min seng, godt brugt i mine arme og ben, men jeg stråler efter en fed weekend!